Biggest weight-wrestler

Jag är ingen hängiven TV-tittare, och det finns få program som lyckas fånga mitt intresse.

Men. Biggest Loser är inte en av dem. Ett program som visar hur människor med varken självkänsla eller självkontroll lyckas vända på steken är inget annat än sanslöst bra TV. Det handlar om fantastiska prestationer och om att gå från nolla till hjälte, det lyckas i alla fall fånga mitt odelade intresse.

Nu har jag förstått att även en gammal OS-hjälte ska ge sig in i leken. Rulon Gardner, mannen som lyckades med bedriften att klå den ”omöjlige” karelske stålmannen Alexander Karelin i brottning i Sydney-OS 2000, ska medverka i den nya omgången av Biggest Loser. Med en invägning på ca 215 pannor ska den forne guldmedaljören ge sig in i kilokampen på allvar. För att komma ner i sin forna matchvikt ska han tappa ca 80 kg. En knapp mansvikt alltså.

Lycka till Rulon! Jag håller tummarna både för dig och dina medkombattanter! Rock on!

 

 

 

DN

Det här inlägget postades i stjärnor. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Biggest weight-wrestler

  1. conny skriver:

    Det ska bli intressant att följa. Den som besegrat Karelin förtjänar i högsta grad att tas på fullaste allvar.

    • Alfahannen skriver:

      Om jag inte helt missminner mig så tror jag Karelin var en smula skadad vid tillfället, men vi ska inte vara småsinta. Intressant ska det bli i vilket fall som helst.

Kommentera

