Haiku till min Kvinna

Jag är en svår anhängare av limericken, ett oöverträffbart effektivt humorkoncentrat på 5 rader (jag tar nog upp den tråden igen framöver), men just nu är jag mycket förälskad i den än mer koncentrerade haikun.

Haiku = japansk diktform i 3 rader med 17 stavelser (närmare bestämt 5-7-5)

Så vad vore mer naturligt än att jag tillägnar min kvinna en alldeles egen? Inget!

Plötsligt stod hon där

Eländig, skön, impulsiv

Kvinnan i mitt liv

Det här inlägget postades i haiku, kärlek. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Haiku till min Kvinna

  1. Monique skriver:

    love u 2

Kommentera

