Veckans rebus

Ahh, nytt inslag hos eder AlfaTönt nummer 1, veckans rebus!

Fast känner jag mig själv rätt så blir det knappast en i veckan, vi kanske senare får döpa om den till månadens, kvartalets, årets eller möjligen decenniets rebus.

Nå, vilket ord åsyftas?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gissa på, gott folk! Jag tror inte den ska utgöra någon större utmaning, men hör av er om ledtrådar behövs 😉

Herreminje, jag är så banal emellanåt.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Veckans rebus

  1. Mike Wazowski skriver:

    SMISK!

  2. Monique skriver:

    Kan det va …. stjärt(k)lapp?

  3. Alfahannen skriver:

    Men kom igen nu! Den är ju lätt!! 🙂

  4. Nonsensakuten skriver:

    Är hon spanjorska? I så fall: spanska flugan!

    • Alfahannen skriver:

      Hjärtligt välkommen, Nonsens! Roligt att du tittar in, och jag gillar din tankegång…men icke desto mindre fel, tyvärr. Jag kan berätta att flickan på bilden är självaste Jennifer Lopez, så din latino-känsla ledde dig rätt på så sätt i alla fall!

      Gissa vidare!

  5. conny skriver:

    Blickfångare

    • Alfahannen skriver:

      Jag blir så imponerad av era kreativa förslag!

      Tyvärr Conny, mycket bra tänkt men ej rätt…jag börjar känna mig som Brasse med Lattjo-Lajbanlådan 🙂

  6. Monique skriver:

    bimbobitchslap?

  7. conny skriver:

    Slagfärdig

  8. Alfahannen skriver:

    Är det dags för en ledtråd?

  9. conny skriver:

    Vad är priset om man gissar rätt? Ferrari, Aston Martin eller jordenrunt resa?

  10. Alfahannen skriver:

    Priset är alldeles fantastiskt, men det tycker jag du ska bekymra dig om först efter att ha klurat ut rätt svar 😉

  11. Alfahannen skriver:

    Okej, här kommer en ledtråd;

    Dagen efter

    • Alfahannen skriver:

      Hör du pukorna, trumpeterna och fyrverkerierna?

      Bra gjort, alldeles rätt! Jag bugar mig djupt inför din visdom (och ni andra får skärpa intellektet till nästa fredag)

      Så var det det här med pris…låt mig fundera lite, jag hade nästan gett upp att få in rätt svar, du överraskade mig 🙂

  12. Personlighet skriver:

    Inget pris önskas…

    …you had me at visdom

    🙂

    • Alfahannen skriver:

      Aha, någon har tittat på Jerry Maguire tror jag. Gott så!

      Men ett pris blir det, var så säker. Det här var så attans roligt så jag får försöka göra en tradition av den. Och då MÅSTE det finnas ett pris 🙂

  13. Monique skriver:

    Tröstpris då? Jag tycker stjärt(k)lapp var både innovativt och hurtigt. För en invandrare var det till och med väldigt bra!

  14. conny skriver:

    Och jag då? Jag borde få nåt slags ”bragissatpris” ;D

  15. Alfahannen skriver:

    Jaha, nu börjar gamarna cirkla… 🙂

  16. Robban skriver:

    :-D… missade matschen ser jag… Nåja, fick ett gött skratt!

Kommentera

