Veckans rebus II

Stort grattis till Roberth, som fixade förra rebusen alldeles för snabbt. Du ska få din plats i solen Roberth, det lovar jag, men jag måste ta fram en till eftersom det gick så snabbt 🙂

Nå, då kör vi igen!

 




 

 

 

 

 

Med hopp om visst huvudbry!

Kram på er 🙂

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Veckans rebus II

  1. Mike Wazowski skriver:

    Lätt!
    Ordet är: Socialdemokrat!
    Första bilden: En typisk belgian blue (BLÅ)
    Andra bilden: Hästarslet snodde Lucy Liu´s godis och hon skriker (TJUV!)
    BLÅTJUV=Socialdemokrat!

    Lätt like a plätt! Skål!

    • Alfahannen skriver:

      Skål på dig också, Mike!

      Nu blir jag som Brasse igen….FEL, FEL, FEL, FEL, FEL…..ja alltså inte fel, det är ju jättebra och grymt klok-politiskt och allt, men inte det fiffigaste!

      Försök igen, snacka ihop dig lite med captain Morgan, vet jag!

  2. Roberth skriver:

    Eh, koskräck? 🙂

    Nä, nu måste jag fokusera 🙂

    Men jag njuter av segerns sötma (den förra alltså) 😀

  3. Missen skriver:

    Nötskrika… Lätt

    • Alfahannen skriver:

      Egentligen borde jag säga ” det var då själva f–n”, men det gör jag inte eftersom jag är mycket väluppfostrad på fredagar. Istället säger jag, Grattis Missen! Bra gjort!

      Nu är ni 2 stycken som kommer hängas ut som veckans rebus-kungar. Vältra er i det, under tiden ska jag tänka ut något helt infernaliskt långsökt….om min hjärna klarar av det förstås (inte helt säkert, ett tvivlets frö har såtts i mig).

      Grattis återigen, och skål på er!

      • Missen skriver:

        Hutt. Du får nog tuffa till rubbisarna om du ska slippa konstatera rätt sva efter 10 minuter. Synd att jag inte kan lägga in bilder, då hade du fått en av mig att fundera på till jul… 2014.

  4. Alfahannen skriver:

    Men snälla Missen, det finns inget som hindrar dig att lägga in bilder i kommentaren, kör hårt!

  5. Missen skriver:

    Jahapp, och hur får jag in själva bildligheten i kommentaren då?

  6. Personlighet skriver:

    Du är så påhittig. Jag måste fundera på egna interaktiva moment i min blogg också. Hur kul som helst.

  7. Lippe skriver:

    Tack för titten och för att jag fick ett gapskratt på egen bekostnad när jag trodde jag löst din rebus på två sekunder!
    Haha, tänkte jag, koskälla naturligtvis!!

    Abrupt slut på min historia kanske men det blir ju tyvärr så ibland, att någon tvärdör….

  8. Sjöberg skriver:

    koskälla hade kunnat funka!

    • Alfahannen skriver:

      Ja, faktiskt!

      Precis som rebusen från förra veckan, där fick jag in en drös roliga förslag, det ena bättre än det andra. 🙂

Kommentera

