Veckans rebus!!

Jaa gott folk, så var det då återigen dags att gnugga geniknölarna och ge er i kast med veckans bildgåta. Jag har blivit anklagad för att vara för simpel i mitt pusselskapande, men jag kanske inte är smartare än så här, okej?? 🙂

Håll i er, nu kör vi;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lycka till!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

48 kommentarer till Veckans rebus!!

  1. Monique skriver:

    evangelisk verk?

  2. Matilda(dotter) skriver:

    Kyrk-stolpar? HHHAHAHAHAH!!!

  3. Marie Rosenqvist skriver:

    Vatikanen???

    /Marie

    • Alfahannen skriver:

      Kram på dig Marie!

      Åh, och nej. 🙂

      • Marie Rosenqvist skriver:

        Vad tror du jag gör en fredagskväll???
        Jo, jag googlar nu…
        Svår nöt det här, käre Alfa.

        Antagligen är den så simpel så att man skäms.

        Det lustiga är att det första jag tänkte på var en Tornfalk…
        Det finns ju för fan ingen fågel när detta i knoppen…
        Nej, det är inte mitt andra svar.

        /Marie

  4. Alfahannen skriver:

    Kom igen, kära vänner! Gissa på!

  5. Roberth skriver:

    Jaha – den var svår men jag gissar på:
    Kardinalf-El 🙂
    Ha en trevlig helg!!

    Roberth

  6. mångmamma skriver:

    Eh, öh, näe – rebusar har aldrig varit min grej!
    Torndyvel, kanske?

  7. Lippe skriver:

    Guddomlig ledning?

  8. Gafflan skriver:

    Kraftverk?

  9. 4U2 skriver:

    Så enkelt som kyrktorn kan det väl inte vara. Kyrklig kraft? Närkontakt?

    sv: tack för s:et!

    • Alfahannen skriver:

      Nej, det handlar om något helt annat än vad bilderna visar, så mycket kan jag säga.

      Förlåt mig igen, jag känner mig så dum ibland när jag ska rätta och ha mig!

  10. Gafflan skriver:

    Uj uj…nu måste jag tänka och det är skitsvårt så här sent på fredagsdygnet efter en hel veckas arbete och ett par glas vin. =)

    • Alfahannen skriver:

      Haha, jo men jag hade ju fått i mig några då jag kom på den, vi borde vara på samma våglängd 🙂

      • Gafflan skriver:

        Vi borde nog det men nu halvsover jag över tangentbordet så jag får ta med mig rebusen och de om jag får ett eureka moment i nattens drömmar.
        Natti Natt Hr Alfahanne.

  11. 4U2 skriver:

    Hum, ngt med eklektisk?

  12. Alfahannen skriver:

    Är det månne dags för en ledtråd?

  13. Znogge skriver:

    Äh, jag satsar på ”högfärd”!

  14. Marie Rosenqvist skriver:

    Hej hej igen.
    Guds verk??? Usch, nej vad kasst. Inte ville väl Han slunga ut kraft?

    /Marie

  15. Lippe skriver:

    Får man gissa flera gånger???
    Jag gör ett försök till……om jag kommer på något…hmmm…kraftverk var nära?

    Underverk? Näe..det känns inte rätt!
    Växtvärk?? Det är ju en byggställning på kyrkan!

    Funderar lite till….

  16. Lippe skriver:

    Aha!! Man behöver alkohol!!! Jag sveper en öl till och inväntar samma våglängd + ledtråd!!

  17. Alfahannen skriver:

    OK, lystring!

    Ledtråd numero uno;

    Däckbyte

  18. Roberth skriver:

    Domkraft?
    Men jag trodde det var en basilika :):):)

    • Alfahannen skriver:

      Jaaaaaaa, där satt den!!

      Baskade pojk, du klämde rebusen för andra veckan i rad 🙂

      Må den väg du trampar fram vara beströdd av rosblad och må solen alltid finna en lucka i molnen just där du är.

      Och ni andra: Friskt kämpat, jag känner mig ödmjuk inför era kreativa förslag. Ladda batterierna till nästa vecka, då kommer det en ny!

      Kram till er alla 🙂

  19. Lippe skriver:

    Fälgkors??
    NEJ JAG VET!!!! DOMKRAFT !!!!

  20. Lippe skriver:

    Jäklar att Robert var före!!!! Vad det rätt?

  21. Gafflan skriver:

    Vilken tur att det blev rätt svar till slut! Nu kan jag sova gott.
    Natti igen

  22. caja skriver:

    Sk*t också…fick kalla på maken för jag är alldeles för trött för att gissa…klart han sa domkraft…..

    såg att du varit hemma hos mig och maken och myst till det lite…..du hade väl frun med dig denna gången?! Sist tog du ju inte med henne in… 😉

    Ha dé/caja

    • Alfahannen skriver:

      Visst var hon med förra gången, hon drog mig ju i öronen därifrån.

      Denna gång somnade hon dock tidigt, det lilla livet. Det tär på krafterna att vara ett frisiskt yrväder 🙂

      Hälsa maken att han får stå dig bi nästa fredag, och jag kommer självklart kika in hos dig igen!

      Kram!

  23. regnnatt skriver:

    Blä vad snabb du är med dina ledtrådar och rätta svar 😉 Den där hade jag ju fixat! Å andra sidan var det rätt kul att läsa 42 kommentarer 😀

    • Alfahannen skriver:

      Jag tror dig, regnnatt. Just därför måste du nästa gång vara redo att hugga till fort…innan jag hinner förlora tålamodet och börja gödsla med ledtrådar 😉

      Denna tävling börjar bli prestigefylld…jag får fundera ut något pris tror jag.

      Gott att se dig, kram!

  24. 4U2 skriver:

    Var det det du var ute efter? Men DET var ju lätt, tyckte jag så därför skrev jag inte det. 😉

  25. mångmamma skriver:

    God fantasi, det har jag ett övermått av!
    Ska försöka hänga på här och gnugga geniknölarna nästa vecka med!
    Kul att läsa allas förslag och kommentarer!

  26. Znogge skriver:

    Smart tänkt!

Kommentera

