Stora lilla Lena!

Med stor sorg läser jag att en av våra största kulturpersonligheter, ja personligheter överhuvudtaget,  försvunnit ifrån oss.

Lena Nyman.

Jag är praktiskt taget uppvuxen med henne och HasseåTage som ständig ljudfond i hemmet. Nu är det som en bit av min barndom följt med henne till andra sidan.

Hur beskriva henne? Integritet, passion, intelligens, timing, charm och en sjuhelvetes talang.

Det är illa att du inte längre finns. Vila i frid. Du fattas mig.

På tisdag visar SVT Fröken Fleggmans Mustasch (1982) till hennes minne. Missa inte den, för all del. Jag avslutar med en liten Lena-hyllning som någon varit snabb och duktig att ta fram på Youtube.

 

 

 

DN, DN2, SVD, SVD2, Expressen, Expressen 2, Barometern

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Stora lilla Lena!

  1. Mike Wazowski skriver:

    Surt!

  2. Znogge skriver:

    ”Släpp fångarne loss – det är vår” minns jag mycket väl. Helt klart en stor liten kvinna som fattas nu.

Kommentera

