Det ska böjas i tid…

Jag gick förbi dörren till den lilla Mistlurens rum och stannade till då jag hörde hur hon pratade för sig själv, fullkomligt förlorad i lekens  tillvaro.

Pratade och pratade förresten, det handlade nog mer om klämmiga sånginsatser. Jag tror hon agerade bakgrundsmusik till leken hon framförde (jag förmodar att hon lekte med Barbies, men dörren var nästan stängd så det är bara en gissning). Hennes repertoar passade emellertid illa ihop med en docksöt dockfilm. Låtvalen fick istället mina tankar att vandra till en frän Tarantino.

Ett litet axplock ur föreställningen hon bjöd på:

”NA-NA-NA-NAAAAAAAAAAAAAAAAAA

NA-NA-NA-NAA-NAAAAAAAAAAAAAA

NA-NA-NA-NAA-NAAAAAAAAA

ME AND MY DRUUUUUM!” (Swingfly – Me And My Drum)

 

”JO-JO-JO-JO-JO-JORDGUBB

JO-JO-JO-JO-JO-JORDGUBB

JO-JO-JO-JO-JO-JORDGUBBSLIISAAA!” (Jordgubbslisa av, av…öhh tja, Jordgubbslisa, antar jag)

 

”AAAAAAAI WANNA RACK EN RÅLL ÅL NAAAAAJT

ÄN PARTI EVERY DEI!” (Kiss – Rock n’ Roll All Night)

 

”BARBAPAPPAAAAA, BARBAMAMMAAAAA

GOODA OCH SNÄ-ÄLLAAAAA!

BARBAFAMILJEN RESER OMKRING

ÅKER RUNT OCH HAR DET BRAAA-AAAAAA!” (Barbapappa – Barbapappa)

 

”AAA-AA-AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA-AAH

AAA-AA-AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA-AAH!

RAJ-DA-DI-DAJ FROM THE ICE AND SNOW

WHERE THE MIDNIGHT SUN RAJ-DI-DAJ-DAJ-DAJ

HAMMER OF THE FROGS!” (Led Zeppelin – Immigrant Song)

 

”SÅNT E LIIIVET

SÅ-ÅNT E LIIVET

SÅ MYCKET HALLSMEEET

BOOR DET HÄÄÄÄÄÄR!” (Anita Lindblom – Sånt Är Livet)

 

”I SAY HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY SPEJS LÅÅD MADDER MADDER

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY SPEJS LÅÅD MADDER MADDER!” (Monster Magnet – Space Lord)

 

Jag har sjungit och skrålat mig igenom livet, Monique gör samma sak hon och glädjande nog gör alltså alla 5 döttrar samma sak de. Gott så.

Jag går vidare utan att störa hennes skapande.

En del av hennes repertoar tar jag äran åt mig för direkt…men var i herrans namn hon fått Kiss, Zeppelin och Monster Magnet ifrån vete katten 🙂

 

<object width=”560″ height=”381″><param name=”movie” value=”http://www.dailymotion.com/swf/video/x132h5?width=560″></param><param name=”allowFullScreen” value=”true”></param><param name=”allowScriptAccess” value=”always”></param></object><br /><b><a href=”http://www.dailymotion.com/video/x132h5_monster-magnet-space-lord_music&#8221; target=”_blank”>Monster Magnet – Space Lord</a></b><br /><i>Uploaded by <a href=”http://www.dailymotion.com/DarKwon&#8221; target=”_blank”>DarKwon</a>. – <a target=”_blank” href=”http://www.dailymotion.com/en/channel/music”>Music videos, artist interviews, concerts and more.</a></i>

Det här inlägget postades i barnen. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det ska böjas i tid…

  1. Lippe skriver:

    Musik och sång läker, glädjer, tröstar, lugnar, ger energi och är en förutsättning för att mitt liv ska funka. Tack för Monster Magnet, för då kom jag att tänka på Seether så nu har jag en vaggvisa till kvällen ♥
    Natt natt 🙂

  2. conny skriver:

    Måste ha varit en fröjd för ett pappaöra att ta del av denna skönsång! 🙂

  3. Personlighet skriver:

    Ah, detta ger mig associationer. Får bli ett blogginlägg om det. 🙂

    Ps. Du har lite kladdig kod i detta inlägg. Jag vet inte hur städat du brukar ha hemma (i bloggen).

  4. caja skriver:

    Gött gung!!! Tack för en musiken, kram/caja

Kommentera

