Tävling på tråk-tisdagen!

Jag vet inte hur det är med er, men tisdagen är i min bok veckans absolut träligaste dag.

Så då passar det ju alldeles förträffligt bra att jag får en möjlighet att pigga upp mig själv (och andra också, kanske?) med en liten bildgåta. Går det för sig, månntro?

Nå, gör er redo……och lycka till!

Jag söker en låttitel. (nämn gärna artist också för stilpoäng)

 

OBS! Nu är det onsdag och bildnöten går fortfarande oknäckt. Så kan vi inte ha det (eller så kan vi det). Tiden är mogen att sätta en internationell prägel på den här tävlingen, och jag har bett mitt frisiska yrväder att kalla på sina landsmän för att spetsa till konkurrensen ytterligare. Vi får se om de lyssnar på hennes lockrop. Det blåser alltså upp till landskamp, gott folk…känn ingen press, för all del 🙂

Nu får ni ursäkta mig, men jag måste hälsa eventuella nederländska tävlare välkomna. Lycka till!

Een uitdaging voor mijn Nederlandse vrienden: Kunnen jullie deze muzieknoot kraken?Hoe heet het lied dat hier is afgebeeld?

Veel geluk, ook al geloof ik niet dat jullie het uiteindelijk van de Zweden zullen winnen!

 

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

42 kommentarer till Tävling på tråk-tisdagen!

  1. Roberth skriver:

    Full House Head?
    Endless boogie?

    Eller e det helt fel!!

    Ha det fint kompis! 🙂

  2. Lippe skriver:

    Head home av Midlake?

  3. Lippe skriver:

    Heading home?

  4. Lippe skriver:

    Headquarters? Nu är det fri och vild gissning på låg nivå!

  5. saskiaklang skriver:

    Den låt som biter sig fast i mitt huvud är lite halvt pinsam men jag kan ändå inte låta bli att gissa på ”Wherever I lay my hat” med Paul Young….

  6. saskiaklang skriver:

    och så glömde jag skriva ut parentesen i titeln (that’s my home) som ju var själva anledningen till gissningen…

  7. conny skriver:

    Den här eländiga tävlingen var svår, men det beror förstås på att det är tisdag och inget annat. Kan det vara Kalle Jularbo med livet i finnskogarna?

  8. Anders H skriver:

    Over My Head med Red House Painters

  9. regnnatt skriver:

    Head Home med Midlake!!!!! Gotta be… please ❤ Kram

  10. mångmamma skriver:

    ”I ett hus vid skogens bryn”?
    Gullan Bornemark! 🙂

    • Alfahannen skriver:

      Jo det var ett gulligt svar, just den visan har jag sjungit för barnen varje kväll när de var små.

      Tack för nostalgitrippen, och försök gärna igen! 🙂

  11. regnnatt skriver:

    Fasiken, såg nu att Lippe redan gissat mitt. Suck…

    • Alfahannen skriver:

      Ja du ska inte tro du kan komma här och både fara iväg på lyxiga och dekadenta New York-resor och sedan gissa rätt på gåtan sådär utan vidare…någon himmelsk rättvisa måste det väl ändå finnas här i världen!

      Kram på dig 🙂

  12. Lippe skriver:

    Nu är det faktiskt onsdag!!
    Och här står det still..house head hat under on osv…. hmmm, får sova på saken.
    Kram o go natt!!

  13. conny skriver:

    Jack Johnson, heading home!

  14. Alfahannen skriver:

    Nu var jag på väg att ge en ledtråd…men det gör jag inte!
    Den här ska ni baske mig klara ut utan hjälp. 🙂

  15. Margo skriver:

    Anouk – Home is in my head

  16. Alfahannen skriver:

    Se nu är de igång, holländarna!

    Kämpa nu för fosterlandet, gott folk, inte kan vi låta segern gå till ett gäng träskoklampare! 😉

  17. Monique skriver:

    HA! Jag har ju svaret men jag får inte säga något av dig! Skryta lagom du!

  18. Det där tog jag på exakt 2,3 sekunder, Living on the Edge…..troligtvis med Aerosmith!
    Tack för mig, HEJ!

  19. Å för alla som inte fattar,så kallas gittaristen på bilden, i U2, The Edge…..

  20. Annalena skriver:

    The house of the rising sun Animals?

    Eller kanske I can’t get you out of My head

    • Alfahannen skriver:

      Hej igen, Annalena!

      Roliga och bra gissningar, men inte rätt. Tommy Zweistein gav det rätta svaret för en liten stund sedan: Living On The Edge med Aerosmith.

      Men håll ögonen öppna, det kan bli en ny tävling när som helst 🙂

  21. Roberth skriver:

    Och nu när jag laddat med Op Volle Kracht, Alarmschijf och andra träskoklampsord så får jag ingen nytta av dem 🙂
    Nästa gång kan väl rebusen handla om radio uti träskoklamparland? *snälla*
    Eller radiojinglar 🙂

    Jaja, jag får fortsätta att lyssna på Corne Klijn op Radio 2.

    Ha det bra och sluta aldrig med dina rebusar, käre vän! Dom är livskvalitéhöjande 😀 !

  22. saskiaklang skriver:

    Åhhhhhhhhh tänk att det rätta svaret kan vara så självklart när man ser det! Hats off till rätt-gissaren!!!

  23. Emelie skriver:

    Snart får du börja med priser för de som gissar rätt 🙂

  24. Lippe skriver:

    Grattis till Tommy! Så självklart när man får svaret, måste bli bättre på det här, vänta inte till fredag!! Träning ger färdighet!
    Kram på dej 🙂

Kommentera

