Baka, baka en Alfakaka

Ja, vad sysselsätter sig en halvt eländig Alfahanne med medan han väntar på att blogg-inspirationen ska sparka honom där ryggen byter namn?

Jo, han bakar må ni tro.

Idag gav jag mig på att baka Det Fantastiska Brödet. Jo, det heter så.

Så här ser det ut:

Tjusigt värre, om jag får säga det själv…och gott!

Dessutom hjälpte det, nu har jag en drös nya uppslag till både blogg och rebusar! Herreminje, en bakande Alfahanne…vad ska de hitta på härnäst, oxfilé på tub? 🙂

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Baka, baka en Alfakaka

  1. Annelie skriver:

    Mums!! Det där såg smarrigt ut!!

    • Alfahannen skriver:

      Ja du Annelie, det ÄR ett fantastiskt bröd, det kan jag lova dig…men nu har jag slängt i mig bröd som en svulten ulv (äter de bröd, förresten??….ja vi säger det), och har drabbats av brödkoma…jag klarar bara av att skriva detta med armbågen, resten av kroppen har gått i dvala 🙂

  2. Gafflan skriver:

    Dom är ju inte bara snygga, ”brö´na”, utan ser väldans goda ut.
    Fixar du oxfilé på tub så lovar jag att handla 😀
    Kram

    • Alfahannen skriver:

      Snygga brö’n är inte att leka med….eller det kanske de är förresten. Jag tror det var Steve Martin som en gång sa så här: ”-Ja, om jag hade varit kvinna så hade jag varit hemma hela dagarna och lattjat med brösten.”

      Hur kom vi in på detta märkliga ämne? Brö’n ja.

      Jag ska genast hämta en bit oxfilé, en tom kaviartub, en hammare och ett skohorn. Jag hör av mig när delikatessen är leveransklar 🙂

      Kram tillbaka!

  3. Lippe skriver:

    Det där såg gott ut!
    Nu har hjänan reda börjat fundera på kopplingar till rebusar…hmmmm…där ryggen byter namn..baken..han BAKAR!!
    Äsch, javisst ja, det hade du ju redan skrivet!!
    Kram från Lippe som har alldeles för gott om tid!!

    • Alfahannen skriver:

      Det är jättegott, jag lovar. Ta det lugnt nu kära Lippe, jag vet att du väldigt gärna vill vinna mina tävlingar. Och det vill jag också, förstår du 🙂

      Jag lovar att jag inte kommer kunna undanhålla er nästa tävling särskilt länge till, jag blir ivrig som en liten pojk själv 🙂

      Kram tillbaka!

  4. Personlighet skriver:

    Men så tjusigt. Synd att det inte är en luktblogg, då kunde jag ha öst beröm över det också.

    Eller det kanske är en luktblogg? *gnuggar på skärmen*

Kommentera

