Meningen med livet, närmare än du tror

Igår vankades det promenad i det vackra vårvädret. 6 plusgrader, sol och brist på toapapper var avgörande faktorer för att denna strapats skulle bli av. Vi blinkade ovant mot solen likt 2 nattsuddare vars uppfattning om vad som kategoriserar arla morgonstund innefattar konjak och ”Halv 8 hos mig”.

Fantastiskt, är den här nu? Våren?

Om detta vet jag intet, men i vilket fall som helst så passerades 2 loppisar på vägen mot toapapperets himmelrike (som den här gången råkade vara Domus). Apropå toapapper så minns jag ett program för länge sedan där gamla människor på ett äldreboende intervjuades om sina liv. Alla fick frågan om deras uppfattning gällande meningen med livet. De flesta levererade de förväntade svaren om familj, barn och utbildning. En och annan framhöll njutning som den viktigaste livsingrediensen. Och så var det då en gammal, tandlös herre som också fick mikrofonen upptryckt under näsan med samma fråga. Han såg stilla på intervjuaren, lade pannan i djupa veck (när man är runt 100 så kan vi snacka djupa veck) och svarade slutligen; Mjukt daschpapper.

Kom ihåg det, gott folk. Toapapper är en del av livet som inte får behandlas hursomhelst. 🙂

Var var jag?? Loppisar, ja!

Vi hade turen med oss denna dag, den Eländiga och jag. Se själva!

4 mattallrikar i Rörstrands serie RIO. 60-tal, troligtvis designade av Marianne Westman (men därom tvistar både lärde och tokar). Superfint skick på dem också, vi fastnade direkt för det fräcka fiskbensmönstret.

 

Underbar tekopp i mycket fint skick av Jane Wåhlstedt för Jani Keramik i Laholm. Gjord någon gång på 60-talet i s.k sgrafittoteknik. Retro så det smäller!

 

Sol, mjukt daschpapper, fynd och ett frisiskt yrväder vid min sida. Känns bra 🙂

Det här inlägget postades i loppis. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Meningen med livet, närmare än du tror

  1. 4U2 skriver:

    Vilka fynd!
    sv: tack för fina komplimangen, skall försöka tänka på den då och då. För än faller jag för sådana: komplimanger! (ler)

  2. conny skriver:

    Ärade alfaman, du kommer väl ihåg att jag satte en toarulle på en piedestal i min blogg för nån månad sen, så här har du toarullens beskyddare numeros uno!

  3. caja skriver:

    Shit vilken fin te-kopp….den kan du ju ha som vinst i kvällens rebus *blink*blink* ja om vi vinner då….de andra kan få tallriken så sparar du koppen tills vi vinner….visst…eeehhh…ego??? ok, liiite då…men va fan ska man bli när någon sticker en sån fin kopp under näsan på en då…äässshhh…snörvel..snyft…nu går jag och snyter mig i lite toapapper…..

    Ps. det röda ”lilla” monstret mår alldeles utmärkt idag och har ingen saknad efter sina små mjuka kulor…..prova???

    Ha en fin fredag så ses vi nog ikväll….fast mannen sist hotade med att slänga ut datorn när han höll på att få alldeles pippi på tänket i skallen mohahahahahaha

    Kram/caja

  4. 4U2 skriver:

    Hoppas jag kommer ihåg din rebustävling idag, har oväntade ärenden nämligen. Fast, läste om din mutning hos Lippe så hon lär få vinna, igen! (ler)

Kommentera

