Vår bästa tid är vår!

Vill bara låta er veta att jag fortfarande lever, och att jag ska bättra mig med bloggfrekvensen åter. Jag har mina små dippar då och då, plus en massa annat trams att syssla med, då blir det lätt så att bloggen får stryka på foten en aning.

Men, kära vänner, läsare och annat löst folk (alla dock lika välkomna)…jag tror bestämt att våren är här! Jag har en del bekymmer med nattsömnen för närvarande, vilket i sin tur innebär ett antal kontemplativa timmar i tystnad och mörker (nej, jag slår inte på TV-skrället där 27 av 30 kanaler visar reklam för Zumba…..jo förresten det gör jag, svettiga kvinnor i dans är inte det sämsta här i livet). Tankarna under dessa vargatimmar kan vandra åt alla möjliga och mindre möjliga håll, och de sätter oftast tonen för hur dagen skall bli…på gott och ont.

Men ibland, som denna arla morgon, så rycker Moder Jord in och skingrar tankarna. Jag såg ett sällsamt ljus stiga på himlavalvet, så det var inget annat att göra än att slänga på sig kläder fort som ögat och slita med sig kameran upp på berget strax bakom huset där vi bor.

Det här är vad jag såg.

Blå Jungfrun i morgonljus. Magiskt, eller hur? Denna morgon gjorde hon skäl för sitt namn genom att vara ordentligt blå i tonen.

Ibland är världen hjärtsnörpande vacker. Livet är en gåva som inte ges i repris, lev här och nu. Kom ihåg det i de tyngre stunderna.

Kram på er!

P.s

Jag antar att det finns ett gäng eländiga kärringar som hade tänkt sig att flyga hit om ca en månad, jag vill bara att ni ska veta att jag kommer sitta uppe på berget i en vilstol med en kopp kaffe och en hagelbössa. 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Vår bästa tid är vår!

  1. Marie Rosenqvist skriver:

    Ja, stryk borde du ha…
    Äsch, det är fint när du kommer fram. Skriv när lusten faller på, det blir det bästa.

    Du skriver tänkvärt idag, så det tar jag med mig. Vackert!
    Och jag hade mer än gärna varit en av de där ”eländiga kärringarna” som vinglandes kommit förbi i svindlande höjder. Den där hagelbössan undkommer Rosenqvistan med blotta förskräckelsen, men dock med spjuver i blick.

    Håll hårt om kaffet den tiden…

    /Marie

    • Alfahannen skriver:

      Det är väl tur att jag kan skriva lite tänkvärda saker också, mitt bland dravlet och fånerierna 🙂

      Jag får se om jag ska ha bössan laddad eller inte, skulle jag missa så ligger jag väl pyrt till kan man tänka… Kram på dig!

  2. Lippe skriver:

    Vilka häftiga bilder! I bland när man fotar något som är så där helt fantastiskt i färgerna så tänker man att det här kommer folk tro att jag photoshopat!
    På vägen till berget ska sno runt med kvasten och ta en kopp kaffe med dej, skott skrämmer mej inte! Om du vill kan jag släppa av böckerna då eller också slänger du till mej ett mail så kan brevbäraren få släpa och dra på paketet!
    Kramar 🙂

  3. Lilla Blå skriver:

    Jag lovar att vinka när jag drar förbi.

  4. Johan Dahlhöjd skriver:

    Helt magiskt! 🙂 J

Kommentera

