Veckans rebus 2011-V12

Hej och hallå igen gott folk!

Denna vecka har jag upptäckt en makalöst rolig sida, en sorts Facebook för skrivnördar (som jag själv) och jag kan knappt slita mig därifrån. Hur kul som helst, och nu passar jag på att pusha för sidan innan tävlingen tar vid:

Uttrycket 1 av 3 står för resultatet från en undersökning som gjorts angående litterära ambitioner, och enligt den så när en tredjedel av Sveriges befolkning på författardrömmar.

Är ni en av de 3 så kan jag inte annat än rekommendera ett besök, jag är helt fast! Klicka på bilden för att komma dit.

 

Nå, till tävlingen! Den älskvärde Queen-fantasten Merkurius sopade hem segern förra veckan, låt oss se vem som lyckas denna gång! Jag vill förvarna om att denna veckas kan vara ganska lätt…här kommer den!

+

Kör hårt, kära vänner!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Veckans rebus 2011-V12

  1. Madelene skriver:

    Jisses.. vilka knepiga rebusar du kommer med hehe!

  2. Griffon skriver:

    Rörliga

    • Alfahannen skriver:

      Välkommen Griffon!

      Griffon, griffon…grip…kan det vara en Scaniaanställd som hälsar på månne?
      Nå, välkommen i vilket fall som helst, och grattis! Du klämde den!

      Du känner hur ärofyllt det är att vara den senaste vinnaren av Veckans Rebus, va? 🙂

  3. caja skriver:

    tassar in och säger hej till dig och frun..en snabbvisit bara såhär mitt i natten…jag har sovit en stund men vaknar av smärtor..då kan jag lika bra gå upp en stund till eller hur??

    Ha en fin söndag, kram/caja

  4. Peter Olofsson skriver:

    Hej Käre Vän! Måste bara kika in till dig och kolla hur du har det! Hoppas att allt är väl med dig, Din Eländiga Kvinna och Dina Fragglar! Här är allt som vanligt, jag ”tvångsbloggar” på som vanligt, jobbar som fan och mår allmänt bra!
    Min Fru har börjat med en annan typ av smärtlindring än tidigare, den har gjort henne klarare i huvudet än den förra behandlingsformen….bra för henne, men inte för mig, nu är hon så pigg att hon tvingat mig att putsa fönster…..okej, det blev fint, men vad är det för fel att gå ut och titta på naturen om man inte ser den genom fönstret?
    Vi, du och jag alltså, en Viking och en Cowboy undrar om de någonsin kommer att mötas, olika kontinenter och olika tidsepoker, men inget är ju omöjligt…..säger dom, de lärda alltså!
    Var rädd om dig och de dina…Kram ifrån Oumberlige Peter!

  5. Mike Wazowski skriver:

    Du är saknad! Inte bara på bloggen… Hoppas vi kan träffas på en öl eller 23 under sommaren!

  6. Lippe skriver:

    Man undrar ju lite…vart tog du vägen och hur mår du?
    Kramar om och hoppas att det är bra med dej!

  7. Gafflan skriver:

    Hallå!! Någon här?!
    Nä-hä…innan jag tassar ut så vill jag önska en Trevlig och Glad Midsommar!
    Kram

  8. Skatan skriver:

    Hej! Det var längesen jag besökte dig här men du har inte heller varit ”hemma” på länge ser jag. Nu skall jag gå in på den där facebooksidan i alla fall. Tack för tipset även om jag inte har författardrömmar kan det ju vara lustigt.

    Hoppas vi ”ses ”… förr hellre än senare.

    Kram!

  9. Lippe skriver:

    Glad, glad, glad!!! 🙂 Välkommen tillbaka så sakteliga!!
    Kram

  10. Anders Sikvall skriver:

    Hallå!

    Det var länge sen du postade något nu. Vi som läser tycker du har haft tillräckligt med timeout nu och hoppas att det kommer mer galenskaper, tokigheter, tokroligheter, reflektioner och funderingar.

    Du är saknad.

    Nämligen.

Kommentera

